Verenigingsnieuws

Klepperstadtoernooi

Op 13 juli vond het Klepperstadtoernooi plaats. Er was grote belangstelling voor. Veel teams van buiten Hardenberg deden ook mee. Het weer gooide van tijd tot tijd roet in het eten. Felle buien zorgden voor grote plassen op het speelterrein en joegen de spelers diverse keren naar een schuilplaats. Toch werden alle 5 wedstrijden gespeeld door maar liefst 32 teams (van 2 spelers). Er werden 7 prijzen uitgedeeld aan de beste teams. Op de fotopagina vindt u de prijzenwinnaars.

DE JEUGD MAAKT KENNIS MET JEU DE BOULES

Op 28 juni 2024 maakte een aantal 2e klassen van het Greydanuscollege kennis met het Jeu de Boulesspel. Dat paste bij het onderwijs in de Franse taal en de Franse cultuur. Dat het inmiddels ook een geliefd spel is in ons land is konden de leerlingen ervaren.

STATISTIEK
Jeu de Boules heeft het imago van oudjes die op een zonnige middag op de camping een balletje gooien. Dat is bij onze vereniging niet het geval. De boulessport wordt bij ons fanatiek beoefend. Hoe oud zijn onze mensen?
Hieronder enkele statistische gegevens (peildatum 1 jan. 2024):
aantal leden : 41
15 dames, 26 heren
gemiddelde leeftijd : 78
dames 76, heren 79
verdeling naar leeftijd :
<61 jaar: 0 dames 1 heer
61-70 jaar: 4 dames 5 heren