Verenigingsnieuws

Opzet clinique jeu de boules c.q. trainingsmiddag  nieuwelingen

Wanneer:  woensdagmiddag, 22 september 2021 om 13.30 uur

Waar:         Speelterrein Jeu de Boules, De Boshoek 4 te Hardenberg

Wat:           In eerste instantie zal het spel worden uitgelegd met de daarbij behorende spelregels en zal er door een ervaren Jeu de boules speler van de vereniging getoond worden hoe de stalen ballen geworpen dienen te worden om een goed resultaat te behalen. Vervolgens zal in viertallen het spel gespeeld worden, waarbij de instructeurs iedere speler nauwlettend in de gaten zal houden hoe er gespeeld wordt om te voorkomen dat er een foutieve manier van werpen wordt aangeleerd.

Pauze         Na enkele oefenpartijtjes wordt er gepauzeerd onder het genot van koffie met een koek(je) en kan er worden nagepraat over het spel. Ook kunnen uiteraard de nodige vragen gesteld worden.

Spelen:       Afhankelijk van de aanmeldingen zal getracht worden om een viertal van met name jongeren  een tweetal partijen met een duur van maximaal 3 kwartier per spel, tegen een viertal ouderen te laten spelen.  Dit met name om aan te tonen dat dit spel uitermate geschikt is voor zowel jongeren als ouderen en dat leeftijd geen rol speelt bij het spelen van dit spel.

Einde:         Na afloop van de partijen zal er een drankje geschonken worden om de dag af te sluiten en zal er nog informatie worden versterkt over de Jeu de Boules Vereniging Hardenberg(speelmiddagen/lidmaatschap etc).

Extra:         Het spel is ook geschikt voor mensen met een handicap. Zij zijn dan ook van harte welkom. Zelfs mensen in een rolstoel kunnen dit spel spelen met valide mensen.